V nadväznosti na úspešnú druhú výzvu zo septembra 2024, projekt digitálnej transformácie vzdelávania oznamuje otvorenie ďalšej výzvy pre školy na zapojenie sa do overovania inovatívnych metodík.
K tejto iniciatíve sa môžu pripojiť všetky materské, základné aj stredné školy. Vzdelávacie inštitúcie, ktoré sa už zapojili do prvej a druhej výzvy, majú možnosť doplniť ďalších učiteľov do procesu overovania. Pedagógovia, ktorí sa zúčastnili predchádzajúcich výziev, budú vyzvaní na aktualizáciu svojho záujmu a predmetov.
Cieľom národného projektu digitálnej transformácie vzdelávania je vytvoriť inovatívne metodiky pre vyučovanie vybraných tém vo všeobecnovzdelávacích predmetoch na ZŠ a SŠ a výučbu v MŠ, ktoré budú reflektovať najnovšie trendy digitalizácie spoločnosti.
Overovanie metodík je proces, ktorý zabezpečuje, že vzdelávacie metódy sú efektívne a spoľahlivé. Kľúčovými sú v danom priebehu overovania predovšetkým učitelia. Tento proces zahŕňa:
- Zber dát: Zhromažďovanie informácií od učiteľov o tom, ako metodiky fungujú v praxi na hodine.
- Analýza: Hodnotenie získaných dát.
- Zlepšovanie: Úprava metodík na základe analýzy, aby boli čo najefektívnejšie.
„Našim cieľom je vytvárať kvalitné metodiky, ktoré si vy učitelia vyskúšate priamo v praxi. Chceme, aby prešli reálnym vzdelávacím procesom, aby sme ich mohli následne vyhodnotiť, vylepšiť, prípadne zmeniť ich používanie do budúceho vyučovania a reálnej praxe, a to bez spolupráce s učiteľmi nie je možné,“ hovorí Monika Kloknerová, lektorka a expertka na tvorbu metodík.
Spätné väzby od učiteľov budú autormi metodík zapracované do nových verzií metodík tak, aby sa zvýšila ich kvalita. Výzva na zapojenie sa do overovania bude otvorená do 30.5.2025. Viac informácií vrátane spôsobu angažovania sa do tohto procesu je možné nájsť na stránke www.ncdtv.sk.
KONTAKT PRE MÉDIÁ:
Stanislava Laurinčíková
Národné centrum pre digitálnu transformáciu vzdelávania
Univerzita P.J. Šafárika v Košiciach
stanislava.laurincikova@upjs.sk, 0908 275 281
Komentáre
