Spravodajstvo

Facebook, Twitter a novinár

Sociálne média ako Facebook a Twitter, rôzne aplikácie, najnovšie technológie. Ako ich správne používať a prečo, prezradili Filip Struhárik z denníka SME a Dušan Vančo, bývalý riaditeľ Rádia_FM a riaditeľ sekcie Nových médií v RTVS.

Facebook ako životopis a twitter ako tlačová agentúra

Dušan Vančo ešte ako riaditeľ Rádia_FM presvedčil svojich kolegov, aby používali sociálne siete. Facebook aktívne používa značná časť mladých ľudí a ľudí v strednom veku. Vieme, že ak si raz chceme nájsť dobrú prácu, máme si dávať pozor nielen na to, čo o sebe prezradíme, ale aj ako. „To je pre mňa dôležitejšie, ako akýkoľvek životopis,“ tvrdí Dušan Vančo.

Twitter tiež netreba opomenúť. Filip Struhárik prezradil, ako sa vďaka tejto sieti podarilo byť denníku SME prvým médiom, ktoré uverejnilo fotografiu z teroristického útoku na moskovskom letisku Domodedovo.

Toto však nie je jediný prípad. Keď v júli tohto roku padlo v San Franciscu lietadlo, prvé správy o nehode, ktorú všetci pasažieri prežili, priniesol jeden z pasažierov práve na Twitteri. „Pre mňa je Twitter relevantné médium,“ priznal Dušan Vančo. Filip Struhárik doplnil, kedy môže sociálna sieť fungovať ako filter pretlaku informácií: „Pre mňa je najlepší filter zoznam inteligentných a zaujímavých ľudí, ktorých followujem.“

Bude to naozaj dobré

Vytvoriť si webovú stránku v dnešnej dobe nie je komplikované. Komplikované je urobiť dobrú, prehľadnú, zaujímavú a čitateľnú stránku verejnoprávneho média tak, aby spĺňala všetko, čo sa od nej očakáva. Vytvoriť dobre fungujúci a prehľadný archív, sprístupniť stránku aj nevidiacim, spustiť online kanály si vyžaduje ľudí, ktorí vedia, čo robia a veria, že to má zmysel, aj keď na to nie je rozpočet. „Je super, že viac a viac ľudí navštevuje web RTVS, ale pre mňa to ide príliš pomaly,“ hovorí Dušan Vančo a zároveň dodáva, že nejde o to, aby bol ich web najsledovanejší. „Nikdy nebude,“ konštatuje.

Už len to, že nové vedenie RTVS sa rozhodlo dať priestor Novým médiám s tým, že pre ne nebol vyhradený žiaden priestor v rozpočte, je pre diváka obrovské plus. „Je obrovská vôľa to posunúť dopredu,“ tvrdí nadšene. „Ja chcem, aby to bolo naozaj dobré.

Iná je situácia na súkromnom trhu, kde máte voľnejšie ruky. „Na Slovensku sme trochu pozadu. Stačí, ak odkopíruješ niečo, čo robí New York Times a si boss. Do dvoch týždňov,“ tvrdí Filip Struhárik. „To, že prišiel internet a potom kríza, to úplne rozbilo média. Finančný model je rozbitý, a to ponúka strašne veľa priestoru niečo urobiť.

To, ako zmenili a stále menia sociálne siete a technika mediálny svet, je zrejmé a pri rozumnom používaní je to obrovská výhoda nielen pre novinárov a redakcie, ale aj pre čitateľa, ktorý sa dostane k aktuálnym informáciám oveľa rýchlejšie a dostupnejšie. Čím skôr sa podľa hostí naučia novinári využívať internet a technológie, tým lepšie pre všetkých.

Lucia Vitteková

Komentáre

komentárov

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Populárne na webe SSN

Hore